sunnuntai 9. heinäkuuta 2017

ELOKUUN KUVAILTA

Ma 14.8.2017 klo 18-20 Paunun koulun auditorio,Paununkatu 1,Jämsä.
Kuvakisan aihe "VAUHTI". Kuvat (1-3) seuran s-postiin jamsanseudunkameraseura@gmail.com 13.8. mennessä .
Tässä on vielä hyvää aikaa kuvata vauhdikkaita kuvia, jos arkistoista niitä ei löydy...

Tervetuloa !

torstai 6. heinäkuuta 2017

KALMONNIEMESSÄ 5.7.2017

Kuva Jukka Westergren

Kuva Jukka Westergren
Retkeläiset  nuotipaikalla.



Kuvausretkelle Kalmonniemeen osallistui neljä seuralaista.Hieman viileää oli sää, tuulista, pilvistä. Hyttyset eivät sentään kiusanneet.Kävelimme hiljalleen polkua Kalmonniemeen kuvaten matkalla maisemia. Polun varrella ihastelimme mm. tähtitalvikkeja, vanamoita ja kissankäpäliä.Nuotiopaikalla Eila kertoili maisemakuvauksesta, siihen tarvittavista välineistä ja kameran säädöistä. Mukava kahden tunnin iltaretki.

Kuvat Eila Tiirinen

lauantai 17. kesäkuuta 2017

KUVAUSRETKI KALMONNIEMEEN

Teemme kuvausretken Kaipolan Kalmonniemeen ke 5.7.2017, ole paikalla klo 18:00.
Reittiohje: Kun tulet Kaipolan tehtaan pääportille, käänny vasemmalle, aja n. 1/2 km, käänny oikealle , tienviitta Tiirinniemi. Aja noin 1 km, tulet Kaaritielle ja Päijänne näkyy. Käänny  rantaan vasemaalle Vellamon Laituri, siinä pieni parkkipaikka. Kävelemme siitä Kalmonniemeen. Toki voi mennä paikalle omia aikojaankin. Niemessä on nuotiopaikka, joten makkaranpaistokin onnistuu.
Tervetuloa mukaan !

TALLENA TAPAHTUMIA

Kesä on täynnä monen moista tapahtumaa. Se mitä tänään tapahtuu, on huomenna historiaa! Dokumentoi!

maanantai 12. kesäkuuta 2017

LUONTO JA LUONTOKUVA

Uutena tälle vuodelle järjestämme valokuvanäyttelyn Wanhan Makasiinin yläkerrassa-alkaen 13.6.2017. Käykäähän tutustumassa! Näyttelyyn on kerätty tapahtumaan liittyvien henkilöiden luontokuvia ja se on esillä koko kesän ajan kahvilan aukioloaikoina.

perjantai 9. kesäkuuta 2017

RETKIKUVIA

Retkeläiset "Kukkulan Kuninkaan" juurella.

 Kuvausretki Isojärven Kansallispuistoon 8.6.2017 alkoi sateisessa säässä- niin kuin useat kameraseuran retket aikaisemminkin. Onnelin sadetanssi kuitenkin tauotti sateen jo alkumatkasta.
Kymmenkunta retkeläistä taivalsi Heretyn  kolmen kilometrin luontopolun Kannuslahden  keittokatokselle makkaranpaistoon ja eväitten syöntiin Kurkijärven rannalle.Sää oli tyyni kuten myös Kurkijärvi hämärtyvässä illassa. Kuvattavaa löytyi matkan varrelta paljon:suuria siirtolohkareita, maatuneita puita, kääpiä, kukkia, vanhaa istutusmetsää,juurakkoisia polkuja,kauniita kivikkorantoja...ja niin, kadonneen linssinsuojan metsästys päättyi Joukon pulahdukseen kylmään rantaveteen..
Mukava retki kaiken kaikkiaan!

Kuvat Markku ja Eila